Vzdělávací program
Školní vzdělávací program pro předškolní vzdělávání (dále jen ŠVP PV) jsme nazvali:
"OBJEVUJEME SVĚT KOLEM NÁS".
Hlavní cíle:
Jedná se o osobnostně orientovaný program přístupu k dítěti a jeho vzdělání založený na integrovaném vzdělávání hrou, činnostmi a prožitky dětí, umožňuje pracovat s tématickými celky srozumitelnými dětem. Jejich realizace spočívá nejen v řízených činnostech dětí. Využíváme běžné životní situace i nahodile vzniklé okolnosti a příležitosti.
Inspiraci pro vzdělávací program nacházíme také v programech "Začít spolu" či "Zdravá mateřská škola",
ke kterým se přikláníme. Pro ŠVP naší MŠ vybíráme takové postupy, které vyhovují našim podmínkám.
V ŠVP naplňujeme společnou vizi školy: "Škola plná pohody - škola, kde se všichni budou cítit dobře."
Tato vize by se měla dotknout nejen dětí, ale i zaměstnanců školy, rodinných příslušníků dětí a dalších partnerů, kteří do školy přicházejí.
Hlavní směry
- Vytváříme pohodové školní prostředí
- Vychováváme lidskou osobnost
- Vytváříme informační prostředí
- Zvládáme pravidla komunikace
- Učíme se i mimo školu
- Žijeme v souladu s přírodou
Hlavní cíle:
- rozvíjení dítěte a jeho schopností
- osvojení pravidel, na nichž je založena naše společnost
- získání osobní samostatnosti a schopnosti projevovat se jako samostatná osobnost působící na své okolí
Specifické cíle:
- dítě a jeho tělo
- dítě a jeho psychika
- dítě a ten druhý
- dítě a společnost
- dítě a svět
Denní součástí naší pedagogické práce je tvořivá improvizace, pružné a citlivé reagování na okamžitou situaci, vnímáme celou osobnost dítěte a získáváme je ke spolupráci, předáváme nové poznatky a vedeme je k citovému prožívání bezprostředních vztahů k okolí. U každého dítěte podporujeme zaujetí pro činnost, radostné prožití pobytu u nás v mateřské škole.
PRAVIDLA PRO VNITŘNÍ EVALUACI A HODNOCENÍ
Vzhledem k tomu, že jsme jednotřídní mateřská škola, mají možnost si sdělovat učitelky své dojmy a zkušenosti bezprostředně a ihned je vyhodnocovat. Analyzujeme a vyhodnocujeme
i výsledky výchovně vzdělávacího procesu, hodnotíme, nakolik jsou naplňovány naše vzdělávací cíle. Sledujeme a zaznamenáváme individuální rozvoj dětí, jejich individuální pokroky v učení. Vyhodnocujeme vývoj dětí.